Ahad, 10 Jun 2012

Dua Minggu yang Hilang

POSTING PERTAMA UNTUK JUNE.

Agak terkilan jugak diri aku bila tiba-tiba aku berhenti follow up study terutama blog study aku sendiri. Sebaliknya aku terpesong ke blog arnab aku. Masa 2 minggu tanpa update itu agak lama. Dalam masa yang sama tidak banyak juga perkara yang berlaku sejak mendapat result GPA sem 7 : 0.89 pada 26/May.


T1 YANG FAIL

Aku gagal menghadiri kelas pertama (T1) aku pada 27hb May (Ahad) yang lepas. Atas alasan aku terlalu mengikut kehendak hati. Bermula dengan perjalanan aku ke PutraJaya pada Jumaat 25hb May, ke Bangi menghadiri sessi dialog dengan Presiden pada Sabtu 26hb/May, kemudian balik melaka menghadiri majlis kenduri seorang rakan lama PTT sehingga lewat pada keesokan harinya, aku gagal untuk bangun pagi menghadiri kelas T1.

Aku terkedu dengan tindakan aku. Apakah aku masih berada di takuk lama?


KEHADIRAN T2 YANG MENGECEWAKAN

Atas alasan T1 aku yang gagal, maka pada 10hb Jun, aku hadirkan diri ke kelas kedua (T2). Atas alasan "Nak seribu daya, tak nak seribu dalih", kali ni aku bertolak dari rumah mak mertua aku dari parit sulong bermula pukul 7pagi. Aku tau aku akan lewat 30min ke kelas, dan pada aku kali ini tiada alasan untuk tidak menghadirkan diri ke kelas.

Memang betul aku sampai kelas sekitar 8:30pagi. Dari luar cermin pintu kelihatan 5-6 orang rakan kelas sedang tunjuk menghadap buku. Aku masuk tiada siapa kat depan, dan bertanya pada salah seorang pelajar. "Tutor tak datang, dia baru bagitau. Akan ada kelas ganti yang akan di beritahu kelak". Hampa.

Aku terus pergi ke kedai mamak pekena teh ngn roti kosong. Aku sambung termenung di kelas yang kosong menanti slot kedua pada pukul 10:15 untuk kelas Pfrofesional Ethic. Aku telefon rakan sekelas aku, tak angkat. Maybe dia sedang memandu. Aku off-kan no Celcom aku tu, menggantikan no Maxis Internet.


BLACKLISTED TUTOR SEM7

Slot kedua pun tiba, kelihatan ramai la jugak student dalam sekitar 10 orang. Masuk seorang tutor. Memulakan pelajaran agak kelam kabut sedikit. Mengatakan pukul 8 pagi tadi dia ada buat kelas ganti awal tapi tiada siapa ayng hadir. Sudah di beritahu pada kaunter LC, dalam hati aku, takde nampak pun announcement di portal. Alasan je tutor ni.

Dia on kan slaid, mulakan pembelajaran. Dari awal sampai akhir, banyak bercakap, merapu. Pada hemat aku, aku kena BLACK LIST TUTOR ni bermakna aku takkan datang kelas dia ni lagi. Baik baca buku sendiri. Malas aku nak pikir banyak. Terpaksa la aku tunggu dia bercakap sampai habis masa kelas dia. Kitorang habis seawal 15 min. Lega.

Aku blah menuju ke kedai Buku Popular dan Thai Kwang nak cari buku Teks untuk subjek Statistik aku. Nanti aku ceritakan pasal buku teks ni yang agak menarik jugak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan