Selasa, 24 April 2012

Pengenalan Program - BBA

Pogram Pengajian ni aku ambil dari sebuah Universiti terkemuka di Malaysia. Program yang aku ambil ni namanya IJAZAH SARJANA MUDA PENTADBIRAN PERNIAGAAN dengan KEPUJIAN. Waktu belajar kat U ni amat lah flexibel. Dengan kadar purata bayaran RM450 setiap subject, kelas diadakan 4 kali dalam satu semester. Mengikut format pernilaian terbaru, 30% markah diambil dari tugasan dan lagi 70% markah di ambil dari peperiksaan akhir. So korang compare la sendiri dengan U konvensional. Memang betul-betul flexibel kan.. dan pasal flexibel la aku lupa diri.. huhu.. sepatutnya aku perlu mengambil peluang untuk STRIKE for excellent dengan cara yang mudah.

Ini adalah senarai subject dlm pengajian aku. Aku wajib menghabiskan dan lulus semua subject sebanyak 120jam kredit.


Dalam satu tahun ada 3 semester dan dalam satu semester aku kena mengambil 3 subject. Bermakna satu semester aku boleh habiskan 12 jam kredit. So tempoh pengajian aku adalah 120 / 12 = 10 semester iaitu 3 tahun 1 semester. Itupun kalau takde repeat paper atau drop subject! Realitinya aku dah byk kali drop dan repeat subjet.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan