Sabtu, 21 April 2012

S7 : Senarai Subject

Pendaftaran untuk semester 7 telah pun berlangsung pada 3 - 8hb Mac lepas. Seperti semester-semester sebelumnya para pelajar dikehendaki mendaftar secara atas alian dan aku adalah salah seorang student yang paling terawal mendaftar apabila tarikh tersebut menjelma, tp kali ini aku terlewat 2 hari mendaftar iaitu pada 5hb Mac. Aku pun dah lupa sebab apa aku boleh lewat pada pendaftaran semester kali ini.

Seperti biasa sebelum mendaftar dan mengklik butang yang disediakan, aku akan memerhatikan senarai subjek-subjek dalam fail yang telah aku buat. Selalunya keutamaan pilihan bukanlah pada senarai default yang pihak universiti sediakan tapi bergantung kepada kepelbagaian subjek yang telah aku susun mengikut kepayahan dan kesenangan aku. Ada juga sebab-sebab lain yang aku ambil kIra sebelum memilih subjek-subjek yang ditawarkan pada semester itu.

So untuk memendekkan cerita pada hari pendaftaran online, aku telah di tawarkan 3 subjek untuk di pilih, iaitu ISLAMIC STUDIES, ENGLISH FOR WORKPLACE COMMUNICATION dan PROFESIONAL ETHIC. Sebelum pendaftaran aku memang dah merancang untuk mengambil subjek tak begitu berat dan telah memilih hanya dua dari senarai tawaran iaitu ISLAMIC STUDIES dan PROFESIONAL ETHIC. Lagi satu subject aku buat "add" iaitu ELEMENTARY STATISTIC dan mendropkan ENGLISH FOR WORKPLACE. Untuk pengetahuan ENGLISH FOR WORKPLACE ni dah banyak kali aku dropkan dari pendaftaran aku. Entah kenapa pihak U suh aku habiskan subjek ni pun aku tak tau. Dan aku ada ura-ura untuk mengulang 1 kertas peperiksaan dari sem 5 iaitu HUMAN RESOURCE MANAGEMENT yang aku dapat C.

Nak diikutkan cerita sebelum peperiksaan sem 6 bermula aku telah membuat keputusan untuk bawa 2 subject sahaja pada sem 7 dan 1 subject ulangan. Aku telah mendropkan ISLAMIC STUDIES yang kaedah pembelajarannya secara atas talian. So pada sem 7 nanti aku akan mengambil subjek;

PROFESIONAL ETHIC
ELEMENTARY STATISTIC
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT (REPEAT FINAL EXAM)

Good Luck for sem 7.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan