Selasa, 8 Mei 2012

Sem 7: Full Settlement Fee

Semalam aku amik cuti half day petang kononnya nak balik ke bt pahat tapi sambilan aku kuarkan duit ASB aku terus g settlekan terus yuran semester 7 aku yang berbaki lebih kurang RM 580. Tapi kali ni aku bayar advance RM 700. Nak tau kenapa? sebab aku dah plan nak repeat satu paper yang dapat C dalam semester 5 iaitu HUMAN RESOURCE MANAGEMENT. Repeat kos adalah RM 100 dan saja-saja aku extrakan lagi RM 20.

Penyata Akaun sehingga 8/5/2012

Aku buat bayaran penuh dekat BSN sebab dekat dengan duit asb yang aku keluarkan kat maybank. Dan aku nak tukar perancangan. Aku nak claim bayaran RM1,087 aku ni kat EPF aku. So pas ni aku kena mintak surat akuan pendaftaran sem 7 dari HQ aku la. Harap-harap takde masalah.

Yang aku risaukan transkrip aku tak berapa cantik kerana ada satu subject dalam sem 5 aku tak amik exam dan biarkan dia takde grade. So CGPA aku tak update sehingga semester 5. Kalau nak harapkan result sampai sem 6 jangan harapla. Lagi kantoi 2 subject adalah. Teruk-teruk.

So total aku bayar untuk semester 7 ni adalah RM 387 + RM 700 = RM 1,087. So lepas ni aku tunggu U update plak charge untuk sem 7 yang di jangkakan RM1,080. Maka berbaki RM 120. Pas tuh aku register exam final paper RM 100. Baki pulak RM 20. Pas tuh tunggu rebet 10% maka aku akan dapat RM 108. Baki terakhir di bawa hingga ke sem 8 akan jadi RM 128

Tiada ulasan:

Catat Ulasan